وحید نفر، که این شبها با نقش صولت در سریال «بچه مهندس ۴» در قاب تلویزیون دیده میشود میپرسد اگر دانشگاه، تحصیلات آکادمیک و خاک صحنه خوردن نمیتواند زمینه درخشیدن یک بازیگر توانمند را فراهم کند پس اساسا چرا باید این رنج را بر خود هموار کرد و از دیدن آنها که از راههای نامعتبر، معتبر شدهاند، دلسرد نشد؟! او میگوید این جاست که درد میکشد.
وحید نفر، نویسنده، کارگردان، بازیگر، گوینده و صداپیشه بارها و بارها روی صحنه تئاتر در قامت شخصیتهای گوناگون درخشیده است؛ از «هملت و دنکیشوتِ» تاجبخش فنائیان تا «دیدهبان» محمدرضا خاکی، از «چشم به راه میرغضبِ» حسین کیانی تا «شیرهای خانباباسلطنه»ی افشین هاشمی و از «شیروانی داغ» و «شمعدانیها»ی ایوب آقاخانی تا «بوقلمون» و «کلنل» و «دو روی روایت نادریِ» خیرالله تقیانیپور.
نفر برای بینندگان تلویزیون هم چهرهای آشناست و تاکنون با آثاری چون «نجوا»ی ابراهیم شیبانی، «نَجلا»ی خیرالله تقیانیپور، «بیگانهای با من استِ» احمد امینی و آرش معیریان و این شبها با «بچه مهندسِ ۴» احمد کاوری مهمان خانههایشان است.
بازیگر فیلمهای سینمایی «اینجا بدون من» بهرام توکلی و «قندون جهیزیه»ی علی ملاقلیپور را اهالی سینما هم میشناسند.
آنچه در ادامه میخوانید گفتوگویی است با وحید نفر که از «بچه مهندس ۴» و نقش صولت آغاز شد و به علت افتادن گاهوبیگاه بازیگران علیرغم تواناییهایشان در چرخه تکرار یک نقش، آنچه «انتخابکنندگان بازیگر» موظف به انجامش هستند و انجام نمیدهند، ضعف فیلمنامههای آثار تصویری و غنجزدن دل این بازیگر تئاتر برای صحنه رسید.
اگر موافقید با «بچه مهندس ۴» و نقش صولت شروع کنیم. چهطور به این سریال پیوستید؟
اواخر سریال «نَجلا» بود و ما در دفتر آقای سعید سعدی، تهیهکننده آن سریال و همچنین تهیهکننده «بچه مهندس» بودیم. آن زمان ما در حال تصویربرداری «نَجلا» بودیم و «بچه مهندس ۴» هم در مرحله پیشتولید و انتخاب بازیگر قرار داشت و دوستان دستیار کارگردان و برنامهریز «نَجلا» که با «بچه مهندس ۴» مشترک بودند هم حضور داشتند.