یک دنیای خوش آب و رنگ که قافله خودنمایی و تجمل گرایی در آن به راه است تا جایی که اراده را از آدمی سلب نموده و افراد را غرق در به نمایش گذاشتن مسایل شخصی میکند.
اینجا همه چیز روی دایره است و افراد، پا در دنیایی نهادهاند که آغشته به خودنمایی و مادی گرایی است؛ دنیایی خوش آب و رنگ که برخی از افراد را ساعتها درگیر خود نموده یا بهتر است بگوییم دنیایی از لایک و تعاملهای نه چندان مؤثر که حسابی داغ است.
در این دنیا تجملات و خودنمایی حرف اول و آخر را میزند؛ زمانی که تصاویری از یک سفر عاشقانه به شمال و یا اقامت در یک هتل پنج ستاره در دسترس باشد، فضا نیز برای خودنمایی کاملاً فراهم است.
افرادی که حتی از گوشه و کنار ویلای خود، خودروهای لوکس و حتی غذاهای لاکچری ساده نمیگذرند و تا زمانی که تنور خودنمایی داغ است هر آنچه که زیر چنته دارند را رو میکنند تا از قافله چشم و هم چشمیها عقب نباشند.
فضایی که خودنمایی و از یاد بردن عفاف عمومی، تیشه بر ریشه اصالت خانوادگی و ارزشهای اجتماعی میزند؛ دنیایی آغشته به خودنمایی که افراد در پی آن هستند تا به وسیله خودنماییهای چند روزه، خود را از دیگران برتر نشان دهند.
تحت تأثیر قرار دادن نگرشهای شخصی
این موضوع زمانی که با یک روانشناس بالینی مطرح شد، گفت: در سالهای اخیر، اینستاگرام به یکی از شبکههای اجتماعی پرکاربرد در جهان تبدیل شده است که تأثیرات عمیقی بر روی زندگی کاربران این فضا ایجاد کرده است؛ این فضا گاهی آنقدر در زندگی شخصی کاربران نفوذ کرده است که میتواند سبک کلی زندگیشان از جمله نگرشهای شخصی در زندگیشان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
مهدی صدقی ادامه داد: گرچه اینستاگرام مزیتهای فراوانی برای رشد کسب و کارها داشته است و با تعداد کاربران بالا، مخصوصاً در ۲ سال اخیر و با توجه به شرایط کرونایی در سراسر جهان که کسب و کارها از رونق افتاده است و بیشتر مردم متمایل به خرید و فروشهای اینترنتی دارند میتواند بستر مناسبی برای کاربران ایجاد کند اما نباید از بلاهایی که میتواند گریبانگیر کاربران باشد غافل شد تا آنجا که میتواند عوارض روحی- روانی بالایی نیز به همراه داشته باشد.