معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: با خاموش شدن معابر و چراغ های رانندگی گرفتاری های پلیس برای مهار ترافیک و رفع خطر تصادفات چند برابر شده است.
قطع برق صرف نظر از خاموشی معابر، چراغ های راهنمایی را در ایران خاموش و گره های ترافیکی سنگینی ایجاد کرده است و همین مساله خطرات ک زمان تردد در شهرهای شلوغ تر را افزایش داده است.
گرچه مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق معتقد است که تاثیر قطع برق روی ترافیک شهری ناچیز بوده اما پلیس توضیحات دیگری دارد.
رجبی مشهدی به تجارت نیور می گوید:چراغ های راهنمایی مجهز به ذخیره ساز انرژی یا باتری هستند و با قطع برق مشکلی برای آن ها پیش نمی آید.
رجبی مشهدی ادامه می دهد:تعداد کمی از چزاغ های راهنمایی به برق شهری وصل هستند که ممکن است برای آن ها حادثه رخ دهد اما ما با پلیس ناجا هماهنگ شدیم تا این مشکل جبران شود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان می کند:مشکل این تعداد کم این است که باتری ندارند و به شبکه برق شهری وصل هستند اما این مساله، به زودی حل می شود چرا که چراغ های راهنمایی برق بسیار ناچیز و در حد چند کیلووات مصرف می کنند.
البته عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادعاهای رجبی مشهدی را رد می کند و از گرفتاری های پلیس و قطع برق می گوید.
او به تجارت نیوز توضیح می دهد:به محض قطع برق در تقاطع ها، دوربین ها و چراغ های راهنمایی هم خاموش می شوند و تردد در آن مکان به مشکل جدی می خورد و این مساله کار پلیس را برای مهار ترافیک بسیار دشوار کرده است.
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادامه می دهد:تقاطع های بسیار محدودی با برق اضطراری و باتری کار می کنند و آن ها هم فقط در تهران هستند و چراغ ها و دوربین های راهنمایی و رانندگی به برق سراسری وصل بوده و به محض قطعی برق سراسری آن ها هم خاموش می شوند و مشکلات و خطرات فراوانی ایجاد می کنند.
جهانی همچنین از افزایش تصادفات رانندگی با قطع برق می گوید و توضیح می دهد که این مساله به جز خطرات جانی، در شرایط فعلی هزینه سنگینی به خانواده ها تحمیل کرده است.
گفتنی است پلیس راهور ناجا اخیرا اعلام کرده که چنانچه قطع برق عامل تصادفات شود، وزارت نیرو را به عنوان یکی از مقصران سانحه می شناسد و احتمالا باید به سانحه دیدگان خسارت بدهد.