وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چهار روز اجرای طرح اصلاح یارانه ها ۲ میلیون تماس و مراجعه به سایت حمایت معیشتی انجام شده و اعتراضات یک میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.
حجت الله عبدالملکی درخصوص بازدید روز گذشته «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور از سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و سوالات مردمی در اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها»، اظهار داشت: اجرای این طرح ملی سوالات و دغدغههایی را برای مردم به وجود آورد که نیازمند شفافسازی و همراهی همهجانبه است.
وی افزود: عدالت در توزیع یارانهها و کاهش فاصله طبقاتی مورد تاکید رئیس جمهور است که تلاش می شود این مهم محقق شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آثار مثبت اجرای این طرح برای اقشار و دهکهای پایین جامعه، ادامهداد: پس از اجرای این طرح «ضریب جینی» در کشور وضعیت مناسبی پیدا می کند و شاخص های اقتصادی بهبود می یابد.
عبدالملکی بیانداشت: همزمان با پرداخت این یارانه برای مردم، تیمهای پاسخگویی به سوالات مردم در سامانه تلفنی مستقر شدند.
وی بر بهروز رسانی و پشتیبانی از سامانه تاکید کرد و گفت: در چهار روز اجرای طرح 2 میلیون تماس و مراجعه به سایت انجام شده و اعتراضات یک میلیون و 50 هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.
در جریان این بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر رفاه ضمن گفت و گوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانه های تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تماس تلفنی چند نفر از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پاسخ دادند.
سامانه 6369 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخگویی مردمی که از دریافت یارانه ها در طرح جدید دولت جا مانده اند و سایر سوالات یارانه ای، در سه شیفت و با 120 اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند.
افراد می توانند برای ثبت شکایت ها به سایت حمایت معیشتی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گویای 09200006369 مراجعه کنند.