طراحی دکوراسیون واحدهای تجاری و اداری علاوه بر ایجاد محیطی پویا و با انرژی مثبت، نقش به سزایی نیز در افزایش تمایل مشتریان به خرید اجناس و یا همکاری با واحدهای اداری می شود و تاثیر مستقیمی بر موفقیت این واحدها دارد. برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون داخلی و عوامل تاثیر گذار بر فعالیت های تجاری تا انتهای این مقاله ما همراه باشید.
امروزه طراحی و نحوه دکوراسیون ساختمان های تجاری و اداری به اندازه دکوراسیون داخلی منازل اهمیت یافته است و طراحان این واحدها دقت بسیاری در طراحی مکان ها دارند زیرا این اماکن به واسطه دکوراسیون داخلی می توانند توجه مشتریان را جلب نموده و تبدیل به مکانی خاص و ویژه شود به طوریکه مشتریان ترغیب به خرید کالا و اجناسی که به آن ها نیاز ندارند شوند و بعد از اتمام خرید نیز به مشتری دائمی شما تبدیل شوند.
عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون مغازه ها، فروشگاه ها و شرکت ها
دکوراسیون این اماکن با توجه به نوع فعالیت، اجناسی که به فروش می رسند و جنسیت و سن مشتریان متفاوت بوده و باید نسبت به عوامل بالا سبک چیدمان را طراحی نمود تا فضایی مشتری پسند، صمیمی و در عین حال رسمی باشد. با استفاده از رنگ آمیزی، نور پردازی، دیوار پوش و کف پوش هایی مانند پارکت لمینت طرح سنگ و بتنی، مبلمان و اکسسوری می توان به دکوراسیون داخلی مناسب محل تان دست یابید.
حال بعد از در نظر گرفتن نیاز مشتریان و حوزه فعالیت نوبت طراحی دکوراسیون داخلی و دقت در انتخاب المان های تاثیر گذار بر چیدمان واحد های تجاری و ادرای می باشد. از موارد موثر در دکوراسیون داخلی می توان به موارد زیر اشاره نمود.
نورپردازی
نحوه نورپردازی و تمرکز مناسب نور در مکان های مختلف نقش بسیار مهمی در دکوراسیون واحدهای تجاری دارد .در قسمت هایی از واحدهای تجاری که باید در مرکز دید مشتریان باشند مانند اجناسی در مغازه ها یا فروشگاه ها نور پردازی بیشتر و متمرکز تری باید وجود داشته باشد تا مشتریان هنگام ورورد توجهشان به اجناس جلب گردد. در قسمت های دیگر نورپردازی باید قوی، زیاد و گسترده باشد زیرا نور باعث روشن تر و دلباز تر نشان دادن محیط شما خواهد شد. در محیط های اداری نیز نور باعث افزایش دید و روشنی در فضا شده و بسیار کاربر پسند می باشد.